Manila mitt i natten

Godmorgon världen! Klockan är 1:18 lokal tid och vi är pigga som mörtar! Till Manila kom vi igår eftermiddag efter en flygtur som inte var lika hemsk som vi trodde. Det värsta var nästan bussresan innan vi klev på flyget. Det är inte varje dag man får en sightseeing runt hela staden (landet?)påväg till flygplanet.

Sen vi kom hit har vi inte gjort mer än att lysa upp Manila med våra blonda kalufser. Det var en marknad på gatan nedanför hotellet och i brist på annat tog vi oss ner dit och vandrade runt lite. Jag tror inte kritvita blonda svenskar brukar vistas i dom här kvarteren... Iallafall gör de det inte ofta för ALLA stirrade när vi kom gående. Jag överdriver inte. Bäst var en liten kille på donken (japp, heja lokal mat...) som tittade på mig med samma lyckliga min som barn har när de ser jultomten. Eller den kanske tvååriga tjej som petade på min arm för att se om jag verkligen fanns på riktigt.

Det kanske är bäst att försöka sova lite till i natt!

/Lisa


Kommentarer
Postat av: Erik Nordin

Gå och lägg er! Så här sent får ni inte vara uppe.
Mamma och jag har googlat lite på Boracay - ser ut som att ni valt ett perfekt resmål. Vindstilla förutom på nordspetsen fast dit hittar väl inte ni. Förresten missar ni årets sista skidåkning här hemma - kommer ett par dm snö till veckan. Ni får försöka stå ut!

2013-04-14 @ 09:37:53
Postat av: Erik Nordin

Gå och lägg er! Så här sent får ni inte vara uppe.
Mamma och jag googlar på Boracay. Ser ut som ni hittat ett perfekt ställe att börja resan på. Vindstilla i stort sett på hela ön men vindar på nordvästsidan. Men dit hittar väl inte ni!
Förresten så missar ni chansen till årets sista skidåkning här hemma. Får ni abstinens? Ska komma ett par dm snö till veckan.
Må väl och njut av sand mellan tårna!

2013-04-14 @ 09:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0