Papaya papaya!

Americans, use this: http://translate.google.com/m/translate
 
Hello Sweden, Boracay calling. Papaya resort närmare bestämt. Här sitter vi och svettas i vår söta bungalow som vi inte alls tycker om. Visst, den är väl helt okej om man bortser från hålen i taket och att det saknas fönsterrutor. Och att syrsorna bildar orkester med hundar, tuppar och geckos precis utanför fönstret och låter åt helvete illa hela natten. Sen kan vi tipsa er om att aldrig hänga upp en säng i luften för så fort man rör ett ben en centimeter gungar allt och gör så man drömmer om båtar och blir sjösjuk. 
Nu låter jag kanske negativ men det är mest för att ni inte ska bli så avundsjuka på hur bra vi har det. Att göra nästan ingenting en hel dag har varit underbart! Och imorrn flyttar vi till södra delen av den här stranden och ett hotell med AC. Life is good!
 
Det finns flera olika stränder här på Boracay. Vi bor vid Bulabog Beach vilket är den som det är meningen att man ska kitesurfa på. Jag tror dock inte vindgudarna tycker om oss men
vi har inte gett upp hoppet än! White Beach är den populära stranden dit alla åker på sol&bad eller partysemester. De flesta turisterna är dock andra asiater så vi sticker ut rätt mycket här med. Uppenbarligen vill man vara så vit som möjligt i det här landet för till skillnad från Sverige där man kan köpa hudkrämer som gör en brunare är det precis tvärtom här. Det verkar vara whitening lotions som är storsäljare. Vi misstänker att det är därför det dyker upp kameror riktade mot oss titt som tätt.
 
Dygnsrytmen börjar äntligen kännas bra och vi åt middag på White Beach idag. Jag tänkte att det vore kul att prova något filippinskt men insåg snabbt att det var en dum idé när jag fick en brun sörja med kycklingben. Ben utan kött på alltså. Jag tror jag håller mig till pasta och välkända kötträtter ett tag till.
 
Nä nu så är det nog dags att gå upp och njuta av den vackra nattorkestern för sista gången.
Kan väl bjuda på lite bilder också (fler finns i bildströmmen till vänster...)
 
 
#1 Vårt fina fönsterlösa fönster (och hålet längst upp)
#2 Glömde berätta hur centralt våran bungalow ligger. Bilden kan nog tala för sig själv.
#3 Solnedgång på turiststranden!

Kommentarer
Postat av: Karin Jacobsson

Jag är väldigt avundsjuk ändå trots nattkonserten... Tänk att filipinerna vill vara vita som ni och ni bruna som de. Ingen är nöjd...
Kramar

2013-04-17 @ 11:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0